.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه‌هايي از استيضاح كردان

جلسه علني امروز مجلس با حاشيه‌هاي جالبي همراه بودكه بخشي از آنها در پي مي‌آيد:

** سخنرانان استيضاح علاوه برعلي مطهري ،محمد ابراهيم نكونام ، روح الله جاني عباسپور ، احمدرضا دستغيب ، محمد قسيم عثماني ، كرمي راد و داريوش قنبري بودند.


**سخنراني قنبري نيز كه با التهاب بسياري درمجلس روبرو بود، موجب شد لاريجاني به قنبري بگويد كه درموضوع سخن بگويد و احمدرضا دستغيب از ديگر استيضاح‌كنندگان به جلوي تريبون رفت و اشاره كرد كه قنبري سخنان خود را پايان دهد.


**درآغاز سخنان كردان سيدرضا اكرمي نماينده تهران درخواست تذكر كرد كه جهانبخش محبي نيا خطاب به لاريجاني گفت : آقاي اكرمي درخواست تذكر دارد و بسيار بي‌تابي مي‌كند.

اكرمي درتذكر خود از كردان خواست كه درسه محور استيضاح سخن بگويد و پاسخ دهد.

وي اظهار داشت: راديوهاي بيگانه، نظام و موجوديت ما را قبول ندارند كه شما در سخنان خود به آن استناد مي‌كنيد كه كردان پاسخ داد : سخنان بنده اين بود كه بايد آمريكا محاكمه شود، صف آمريكا و ضدانقلاب را جدا كردم.

وي تاكيد كرد: قواي سه گانه، قواي درون نظام يكپارچه هستند نتيجه استيضاح بنده هرچه باشد موجب وحدت نيروهاي انقلاب مي‌شود.


** كردان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: علي كردان همواره خار چشم دشمنان اسلام باقي خواهد ماند.


** علي كردان سخنان خود را پس از دقايقي با احساس كلامي بسيار آغاز كرد و در هنگامي كه سخنان وي خطاب به فرزندان و همسران خود بود به حدي با احساس سخن گفت كه نمايشگر مجلس تصاوير نمايندگان زن را نشان داد كه بسيار تحت تاثير كلام وي قرار گرفته بودند.

كردان سخنان خود را همچنان با احساس و با حركات دست و نگاه كردن به تمامي جهت صحن علني و با شعري از قيصر امين پور پايان داد.


** بيژن نوباوه نيز كه سخنانش حدود ‪ ۱۰‬دقيقه طول كشيد. لاريجاني گفت: خلاصه بيان كنيد كه نوباوه پاسخ داد: خلاصه است . ما خبرنگاريم آقاي دكتر! لاريجاني نيز اظهار داشت: معناي خلاصه را نيز فهميدم! نوباوه در سخنان خود از كردان همچنان خواست تا زمان باقي است استعفا دهد كه مجلس عزم بر استيضاح دارد.


** بخش دوم سخنان كردان پاسخ به استيضاح‌دهندگان و دفاعيات از خود بود كه در ساعت ‪ ۱۳/۳۰‬آغاز شد.كردان خطاب به نوباوه گفت: آقاي نوباوه بنده جانباز شيميايي درسردشت هستم. سعي من اين بود كه درهيچ كجا ثبت و درج نكنم، بنده پيوند مغز استخوان كرده ام. مي‌خواستم اين را به عنوان ذخيره قيامت با خودم ببرم، اما تو برادرمومن وادار كردي كه اين را بگويم. خدايا مرا ببخش.

بخش دوم دفاعيات كردان ‪ ۳۰‬دقيقه طول كشيد وي دقايقي پيش از پايان سخنان خود از لاريجاني سوال كرد كه آيا وقت دارد كه رييس مجلس گفت : ديگر دارد ثلمه‌اي به عالم اسلام وارد مي‌شود و كردان دقايقي بعد سخنان خود را پايان داد.


**علي كردان ساعت ‪ ۱۳/۳۰‬از بين نمايندگان از درب ورودي نمايندگان ازصحن علني خارج شد، وي در هنگام خروج از صحن علني با برخي از نمايندگان دست داد و با اسدالله بادامچيان روبوسي كرد.


** در اين هنگام مجلس وارد راي‌گيري و جمع كردن آرا نمايندگان شد و هيات رييسه از مجيد رسايي، محمدحسين فرهنگي، محمدرضا باهنر، محمدرضا خباز، كريمي، عباسپور تهراني، علي اصغريوسف نژاد و حسيني و زاكاني به عنوان ناظر بر شمارش آرا دعوت كرد.


** شمارش آراي استيضاح كردان با حضور بسياري از نمايندگان درجايگاه هيات رييسه همراه بود. تنها تعداد كمي از نمايندگان در صندلي‌هاي خود نشسته بودند.


** در جلسه استيضاح علي كردان، جمعي از دانشجويان دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، جمعي از كاركنان گروه صنايع ذوب و فلزات فجر از وزارت دفاع و جمعي از خواهران طلاب كانون شاهد و ايثارگران دانشگاه مفيد شهر قم حضور داشتند.


** دراين جلسه همچنين جمع زيادي از خبرنگاران داخلي و خارجي، مديران دستگاه‌هاي اجرايي و تعدادي از نمايندگان ادوار مجلس از جمله سعيد ابوطالب و اردشيري جمشيدي نماينده سابق بهشهر درجايگاه تماشاچيان شركت داشتند.


** پس از اذان ظهر و به علت تمديد زمان جلسه استيضاح تعدادي از نمايندگان نماز خود را در انتهاي صحن علني اقامه كردند.


** علي كردان هنگامي كه از درب ورود و خروج نمايندگان ازصحن علني خارج شد با پرسش‌هاي متعدد دو تن از خبرنگاران روبرو شد كه از وي درباره استيضاح توضيح خواستند كه وزير كشور از دادن هرگونه پاسخ به خبرنگاران امتناع كرد. اين در حالي بود كه بسياري از خبرنگاران از ساعات اوليه صبح امكان تردد در راهروي مجلس را نداشتند و موفق نشدند پس از خروج كردان از جلسه استيضاح با وي مصاحبه كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حبیب 15 آبان 1387
نوباوه که میگفت کردان دروغ میگه چون فریب خورده نمیتواند ادامه وزارت بده چرا خود از نمایندگی استعفا نمیده زیرا که نمایندگان هم فریب خوردند نوباه در حال پناهندگی امریکا بود مرض سرطانش را جانبازی اعلام کردند و با پول بیت الملن مداوا شد چرا نگفت واقعا که کردان مردانگی کرد برای حفظ نظام قربانی کرد زبان را بست اقای نوباوه ادب را از او بیاموز 90 دقیقه صحبت بدون توهین و افترا باید به این عزت نفس کردان بهش تبریک گفت
نا شناس 15 آبان 1387
یکی نیست به نوباوه بگوید شما که ادعای جانباز بودن شیمیایی را داری کجا به درجه جانبازی رسیدی؟
شما سرطان خون داری و یا جانباز شیمیایی هستی؟
شما که مدافع حقوق ملت هستی، چطور چند سال پیش بیش از صد نفر از نیروهای حق الزحمه و یا براوردی را از اداره کل اخبار و برنامه های سیاسی جام جم ( در مقام مدیرکل) اخراج کردی و این خانواده ها را از از تامین معیشت خانوداه هایشان محروم کردی؟
چرا بعد از پایان ماموریت سازمانی در نیویورک نخواستی به کشور برگردی؟ به این بهانه که فرزندانم در حال تحصیل هستند؟
مگر مدت زمان ماموریت سازمانی سه سال نیست؟
آیا فکر قیامت را کرده ای و آیا جوابی در مقابل امام و شهدا داری که بگویی؟
آقای نوباوه زندگی فقط این دنیا و صندلی سبز مجلس نیست.
بدان که خدایی هم هست.
و شما آقای توکلی دست مریزاد و قربات آن غیرت مازندرانیت؟
چه ساده بودیم که به شما اعتماد کردیم .
گفتیم مازندرانی است و اصواگرا.
ولی متاسفانه نه مازندرانی هستی و نه اصول گرا؛فقط ادعا داری که...............
نا شناس 16 آبان 1387
دم توکلی و لاریجانی گرم! مازندران رو روسفید کردند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.